Otsingu tulemused
Kas seks on tõesti peamine riskifaktor?

Kas seks on tõesti peamine riskifaktor?


 

Korduvad urotrakti infektsioonid

 

Kas tunned urineerides sageli kipitus- või pakitsustunnet või lausa valu? Kas pead sageli tualetis käima? Korduvad urotrakti infektsioonid (UTI) võivad elu päris ebameeldivaks muuta, ning ebameeldivalt mõjuda ka sinu seksuaalelule. Sest kes tahaks nende probleemide ajal seksist mõeldagi?

 

UTI nimetatakse sageli ka põiepõletikuks või mesinädalate tsüstiidiks. Iga teine naine kogeb vähemalt korra oma elus UTI sümptomeid, kuid pahatihti on see probleem korduv. Enamasti on tegemist ebameeldiva pakitsustundega kusitis, kuid mõnikord levib põletik põide ja hullemal juhul ka neerudesse.  Enamik urotrakti infektsioonidest on põhjustatud bakterite poolt.

 

Mesinädalate tsüstiit ei teki ainult pärast pulmi

 

On fakt, et aktiivne seksuaalelu või isegi pikem ja intensiivsem seksuaalvahekord võib tõsta urotrakti infektsioonide tekkeriski. Sageli tekivad ebamugavustunne ja pakitsus pärast kõige rahuldustpakkuvamat seksuaalvahekorda. Põhjus seisneb selles, et intensiivsema vahekorra käigus võivad tekkida väikesed epiteelivigastused tupe sisepinnal.

 

Miks naised on nii vastuvõtlikud?

 

Naistel on UTI risk 10 korda suurem kui meestel. Üks peamistest põhjustest on asjaolu, et meie kusiti on palju lühem kui meestel ja see paikneb pärakule palju lähemal. Seetõttu saavad infektsioone põhjustavad bakterid kergesti pääseda kusitisse ja seda mööda edasi liikuda, eeskätt seoses seksuaalvahekorraga. Muudeks faktoriteks, mis muudavad naised UTI-le vastuvõtlikumaks, on põiekivid ja prolapseerunud emakas.

 

Terve urotrakti heaks   

 

Kuid enne, kui otsustad seksist üleüldse loobuda, tehkem selgeks – UTI vältimiseks ei pea seksist loobuma. Kuid soovitav on kasutada mõningaid ettevaatusabinõusid. Järgmised lihtsad harjumused võivad aidata UTI probleeme ära hoida.

 

  • Hoia alati oma intiimpiirkonna puhtust. Pese end enne seksi ja urineeri pärast vahekorda – uriinijuga aitab välja uhtuda bakterid enne, kui need kusitist edasi jõuavad pääseda.

  • Tarbi nii palju vedelikku kui võimalik. Vähemalt 2 – 3 liitrit puhast vett iga päev, olenevalt sinu kehakaalust.

  • Tarbi sageli hapendatud toiduaineid, eriti keefiri, jogurtit ja hapukapsast. Need aitavad kaasa vaginaalse mikrofloora terve tasakaalu hoidmisel, mis muudab bakteritel kusiti piirkonnas paljunemise raskemaks.

  • Vanni asemel käi duši all. Väldi kuuma vanni ja mullivanni, sest liiga kaua vannis istudes võivad pärakupiirkonna bakterid kergesti kusitisse sattuda.

  • Urineeri kohe, kui tunned vajadust, ära lükka seda liiga kaua edasi. Urineerimisega viivitamine võib lasta bakteritel põies paljuneda. Uhu need sealt välja sagedase urineerimisega.

  • Tualetis käies pühi paberiga eestpoolt tahapoole, et vältida pärakupiirkonna bakterite kusitisse sattumist.

  • Väldi tugeva lõhnaga intiimhügieenitoodete kasutamist, need võivad ärritada kusitit ja genitaalpiirkonda.


 

 


Tagasi üles